سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

 

سیدمحمدمهدی طباطبایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، که صبح امروز از خبرگزاری فارس بازدید به عمل آورد، در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه این خبرگزاری، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) درباره عزاداری این بانوی اسلام گفت: عزاداری یعنی تهییج احساسات برای پیشبرد اهداف اسلام و تشییع. در عزاداری هرچه شور و هیجان بیشتر باشد، اسلام جلوه‌اش بیشتر است. همچنین هرچه عزای حضرت زهرا(س) و دیگر ائمه پرشورتر باشد تشیع قوی‌تر می‌شود.


وی افزود: در عزاداری‌ها باید به بیان فضائل و آفت‌هایی که بر این فضائل وارد است پرداخت. حالا گاهی بر اساس سنت‌های منطقه‌ای رفتارهایی صورت می‌گیرد که درست نیست. سنت‌هایی درست است که اصالت داشته باشند و نه اینکه دشمن آنها را القا کرده باشند. تشخیص این عادات و رسوم خیلی آسان نیست و باید بررسی تاریخی صورت بگیرد.
طباطبایی اضافه کرد: ابزارهای عزاداری از زمان صفویه به بعد، مقداری زیاد شده است که باید با آنها مقابله کرد. البته بدون ابزار هم نمی‌شود عزاداری کرد.
وی درباره ویژگی‌های حضرت زهرا(س) گفت: سه نکته در مورد ایشان مهم است. یکی احقاق حق است و باید این روحیه در مردم زنده شود. مردم نباید بگذارند حق شان پایمال شود. چه حق مادی چه حق معنوی، به همین دلیل حضرت زهرا هم به دنبال احیای فدک بود و هم به دنبال امامت حضرت علی (ع). مردم باید از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند که در مقام احقاق حق آنقدر بکوشند که اثبات حق شود. حتی اگر حق‌شان گرفته نشود. زیرا اثبات حق مهمتر از گرفتن حق است.
وی افزود: دومین نکته فداکاری است. اینکه یک آدمی چقدر می‌تواند در زندگی برای هدف‌اش فداکاری کند. سومین نکته این است که حضرت زهرا در عین گرفتاری مکتب دین‌داری و اخلاق را رعایت می‌کرد و آن را ترویج می‌داد. او به بچه‌ها و همسر خود رسیدگی می‌کرد و این موضوع نشان می‌دهد که اسلام و اخلاق همیشه زنده هستند و در هر حالی باید به آنها پایبند بود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: احساسات شیعه بسته به حضرت زهرا (س) است. اما باید مواظب باشیم که القائات دشمن وارد این عزاداری نشود. گاهی نادانسته وارد چیزهایی می‌شویم که باعث تفرقه می‌شوند. ما باید در روضه‌های حضرت زهرا(س) روضه‌هایی را بخوانیم که باعث تفرقه میان شیعه و سنی نشود.
وی گفت: بیش از دوازه شرح خطبه فدک نوشته شده است که از این میان، چهار شرح توسط اهل تسنن نوشته شده است. عجیب این است که در این شرح‌ها به مدارج علمی حضرت زهرا پرداخته شده است. به نظر من فاطمه زهرا(س) احیاء کننده تشیع است. ولی نباید به مسایلی بپردازیم که راه دشمن را باز کند.
طباطبایی ادامه داد: مردم باید از حضرت زهرا بیاموزند که چگونه اجتماع خودشان را حفظ کنند و نگذارند که اجتماع‌شان بپاشد. حضرت زهرا(س) با اینکه با خیلی از مسائل خلافت مخالف بود ولی در حفظ نظام می‌کوشید و این خیلی مهم است. همچنین از حضرت زهرا شیوه درست پرورش و آموزش فرزندانمان ‌را می‌توان آموخت. حضرت زهرا(س) گرفتاری‌های زندگی را به بچه‌هایشان گوشزد می‌کرد تا فرزندان در مواقع بحرانی و گرفتاری بتوانند با مشکلات مقابله کنند. القای گرفتاری به بچه‌ها خیلی مهم است ما باید از حضرت زهرا بیاموزیم که چگونه فرزندان‌مان را در مقابل حادثه قوی کنیم. من برای حضرت زهرا صد و ده مزیت شمرده‌ام که همه‌اش را باید در زندگی به کار برد.
وی در پایان درباره عدم حضور خود در صدا و سیما گفت: من نماینده مجلس هستم و فشارهای کاری باعث شده‌اند که دیگر نتوانم در تلویزیون حضور پیدا کنم. من معتقدم که باید فضا را برای ورود نیروهای جوان باز گذاشت. تلویزیون یک ابزار همگانی است و همه باید در آن بیایند و درس اخلاق بگویند و اصراری ندارم که حتما فقط خودم باشم. من سعی می‌کنم جوان‌هایی را به جای خودم معرفی کنم تا درس اخلاق بگویند.

منبع




نویسنده خادم کوچک در دوشنبه 87/2/30 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم